Vilka loppisfynd jag har gjort idag!!!!


Allt detta på två stopp....två loppisar;) 360kr för allt!

Brödburk 60 kr Står det Kungsörs? Påminner om Kockums.

Vacker fågel till samlingen av plåtburkar. 75kr

Ytterfoder i härlig mint och en riktigt retro plåtburk som det säger har varit kaffe i en gång i tiden.

Den fina Mor och barn blomman fick jag av min fina mor idag. Vi har haft "morsdag" idag....varit i fatren sedan kl. 07.30 då jag hämtade henne. Vi har fågelskådat på Stornäset och myst med varmkorv och kokat kaffe i det fria. Och så blev det två loppisar som sagt och avslut med att göra färskpasta hemma till middag. phu,,en fullspäckad dag. Vi var närmare 1,5 timme på Hamsta loppis och sedan ca 30 min på loppiset vid Merloslott. Vart tar tiden vägen när man har trevligt? 

Design är aldrig fel att fynda idag blev det en pepparkvarn i Dansk design.

Smord med lite teakolja och fylld med svartpeppar så blev den som ny;)

Glassigt förkläde för en 5:a. Tillsamlineg coola förkläden som jag hittar på loppisar.

Retro orange,,,perfekt bruk till kärleksmums;) Äggkoppar och dl kan man ha nästan hur många som helst av.

Galgar 2 kr styck,,,kunde ha köpt dem alla, men jag hinner åter en sväng nästa söndag kanske,)

Love,,,,ny till samlingen den mintgröna skönheten med stjärna i mitten 60kr men det är den värd tycker jag.

Liten dalahäst,,,,alltid fint att hitta.

En låda med stämplar i trä och järn. Bokstäver och siffror hur kul som helst att dyka på den. 
Linsnören 5 kr och oljetutan och dockan typ 5 kr. Vad hela lådan kostade vet jag ej...det blev ett paketpris nämligen.

Ugglan till höger av den lite större sorten fyndade jag för en 5.a idag,) Nu står den fint i samlingen.

10kr vilket kap frö en retro kökshandduk!

Allt uppstaplat,,,,på köksbordet där allt nydiskat hamnar och sedan placeras ut i vårt redan trånga hem.

Paradhandduk riktigt retro och fin med sitt gröna tryck.10kr Ljusstakarn 5kr styck.

Böcker 10kr styck...ett kap igen;)

Denna signaturen tillhör den fina kökshandduken.

Glasburkar,,,I love gasburkar. klassiker! Fler bilder kommer så småningom när allt har hittat sin platt i hemmet. Är säkert fler saker som jag glömt att visa. Vad gillar ni mina fynd då? 

Populära inlägg