DIY på balkongstolarna!


Mina älskade stolar som jag köpt på Hamsta loppis för fyra år sedan... 500kr för paret har fått nytt liv. Dock inget bord till.
Min sambo köpte virke och sticksåg samt skumgummi och så körde vi igång.
Ner i tvättstugan bar vi iväg med alla prylar för att såga. Vi kunde inte låta här i lägenheten då har djuren rymt huset.
Inte fel att äga en sticksåg heller och till bra pris just nu.
Galontyget är retro precis som järnstolarna och är fyndat på samma ställe för en tia. De ska ju tåla regn är det tänkt. 
Nu är tyget på plats och jag insåg att jag hade kunnat använt orginal skinn/galon och skumgummit som var på gamla sittsarna. Men jag har räddat orginalet med lite arbete och det känns bra. Nästa sommar kanske jag byter till röda orginalsittsar.

Finisarna:)

Jag kämpade med att få loss det röda originaltyget och skumgummit. Bra att ha!
Ni ser ju så hemsk de var i sittsen...huga.

Populära inlägg