Buskskvätta och inte kniper jag för det....

Det är lustigt ibland, vi lyssnade efter kornknarren igår och kylan låg i luften fast solen ännu var uppe. Ingen kornknarr gjorde sig hörd. Jag blev som vanligt kall och när jag blir kall då blir jag kissnödig...satte ner hönapöna bakom tre höbala på den åkern vi befann oss på och samtidigt som jag kissar gör jag en fotoserie på buskskvätta paret i trädet i höjd med mig sittande på marken och ska försöka att inte synas och vara kvick... så kan det går på mina utflykter. Tusen saker samtidigt. lämnar inte kameran en meter för då kan jag missa något. Rätt jobbig men nåde om jag missa något när vi skådar av värde då attans!




Till och med hanen kom med på bild,,,visst var jag effektiv kvinna som jag är?

De gillar att sitta på staket och pinnar lite här och var vid dikeskanter då har den bra uppsikt och massa insekter i fuktiga diken.

Populära inlägg