Från skogen och min motionsrunda igår......

När det ser ut så här är det mysigt att vandra i skogen men när det ser ut som ett enda lerbad med stenar och stora gropar som jag också råkade utför så är det mindre roligt. Mina skor var dyngsura när jag kom hem igår. Fötterna var som ett russin och i dag har jag känning av en överbelastning på vänstra foten. Inte bra,.,,,jag vrickade till foten igår minns det så väl. Tänkte redan då att detta kommer jag att få lida för. 
-Hm,,,,jag  får ta det lite lugnt idag och fredagsmysa lite så att foten hämtar igen sig för i morgon väntar Sundsjöåsen i hopp om att få se lavskrikor och kanske en kungsörn om vi har tur. Och det mina vänner är en låååång brant skit backe på minst 1,5 km.

Jag gick och jag gick.... det blev långt i skogen igår.

Det ser ut att bli bra med blåbär i år om jag ska gå efter blommorna som kommer.

Nötskrika på apavstånd uppe på Birstaberget.


Östrands fabriken spyr ut sin äckeldoft som alltid...

Det var fuktigt som bara den igår. Skogen var genomblöt och dimman låg som en hinna över Timrådalen med omnejd.



Mitt på slalombacken ligger det snö kvar än, vilket gör att backen isig blir dyblöt av snön som rinner hela tiden partivis i den varma solen. Och uppför och nerför denna hemska backen släpade jag mina 98,6 kg samt kameran och vatten igår.

Tamduva i (rörelse oskärpa dock)... ett helt gäng satt och käkade på en hustomt på vägen hem när de såg mig flög alla utom denna.

Så synd att jag inte satte skärpan...blev lite stressad för jag tänkte att snart drar den också iväg.


Populära inlägg