Uppdatering Tova..,

Lilla Tova Lova

<3<3<<3
Varje morgon kör vi samma procedur jag och Tova. Tittar igenom all päls och kollar öron och tassar och nos/mun. Vi rengör med alsollösningen och smörjer sen med Canesten. Tassen är mycket bättre idag än igår till och med. Framsteg på den fronten. Inget nytt hårt på örat men hon gillar inte när jag ska smörja örat så lite oro där än. Kanske vi ändå ror iland med detta utan veterinärer som ändå inte vet vad de ska göra. Det känns som det finns lite hopp nu...jag ger inte upp. Vi ger inte upp än.
 Tova är pigg och glad och igår fick hon komma upp och springa en längre stund för hennes tass visar inga tecken på överansträngning och svullnad. Hon sprang hej vilt och krumsprångade (hopp som marsvin gör när de är busiga och glada) en del vilket är fina tecken på glädje hos henne. Hon känner sig trygg med mig och somnar gärna en stund i min famn efter frukosten, som idag blev kligröt med brännässlor och persilja. 
Får man vara ett friskt marsvin med bra omvårdnad och massor av kärlek då är det nog inte så tokigt att vara ett marsvin,)

Populära inlägg