Lite av varje..


Tycket att pulverkaffe inte smakar men vill inte slösa med att slänga. Hade med mig kaffepulver till Österåsen för jag vägrade betala tio kronor koppen där tre-fyra gånger om dagen.

Jag blir glad av pelargoineknoppar som slår ut mer för var dag. Härliga färger...

Det fick bli god pasta med kryddig och het köttfärssås idag till lunch. När jag käkar och stoppar i mig så tar marsvina en lunch tupplur i vanlig ordning. Smila uppe och Charlie nere.

Santapaulor är på återgång känns det som. Jag odlar några för att de är gulliga och passar äldre krukor bra.

Andra saker jag odlar är krasse igen, gott på en macka eller i maten. Lilla Rörstrandskålen är utnärkt till krasseodling.

Marsvinsnallen är min mors kelgris som liten men den är min sen många år tillbaka. Så söt, lär inte vara lätt att fina någon liknande i handeln idag.

Gardinerna hänger på dörren iväntan på att de ska soppa rent utanför våra hus. Ingen mening att göra rena fönster innan.

Idag redan lite grönt.


Igår.,..




Väntar och längtar på att få vårstäda.


Nostalgi för min fina mor.


Skärpan hamna fel men ni ser den fina färgen;)


Inte slösa...

Populära inlägg