Skogssnäppan drog som en avlöning....

Myrorna jobbar järnet i solen. Någon har varit och sabbat stacken så de bör repa den ordentligt i sommar. Kan vara det trädet som jag såg bredvid stacken som är den skyldige efter senaste stormen. Men de är ju flitaga arbetare så det lär fixa sig i ett nafs.

Som sagt ända bort till Timrå såg jag idag,) Ju mer jag undersöker området vi bor i så inser jag att det är rätt så fint ändå.

Humlan söker bostad..

Kanske här?

Kråkan breder ut sina vingar...

Andmaten ( som de små bladen i vattnet heter) sprider sig inte bara i våra akvarium utan också i det fria...

Rätt så söta små blad. Hemma i vårt akvarium så gillar våran slöjstjärt att käka upp dem.

Här ser vi rumpan på en skogssnäppa i flykt. Jag råkade jaga upp den från sin viloplats. Eller häckplats för det är optimalt för en skogssnäppa att häcka precis där jag fann den. Kanske att de var två men jag såg och hörde bara en.

Vild hägg kanske detta är....osäker, men snart är det vackra blommor utslagna.

Det är grönt lite var stans och snart nog är det svårt att se fåglarna. Men då får jag kryssa dem på lätet om jag inte lyckas se dem. Det är ju tillåtet som tur är, förutsatt att du kan dina fåglar.

Populära inlägg