Ägretthäger och Berglärka....morsan förde tur med sig!

Apavstånd men så vackra i tubkikaren, där fick jag skåda dem bra. Vackra Ägretthäger.


Tre krickor kom inflygandes och landade en bit från Mingentornet.



De tog en liten flygtur men inte långt som tur var.








Vi upptäckte att de började bona till ett bo vilket skulle vara något alldeles extra här i Medelpad.
Vi får hoppas,) Fast den ska jag inte alls vara här men vi är ju så glad att få se den. Den bor runt Medelhavet i vanliga fall..men har börjat sprida sig norrut.

Till och med morsan har kikare,) Det ser ut att bli skådare av henne också.


Inte bara jag som är linslus;)

Min fina mor;) <33<<3<3

Två vita prickar i bakrunden....det är ägretthägrarna.



Grodorna hördes men syntes inte till....

Brun kärrhök kom flygandes.



Den visade upp sig så fint så...

Lite dålig kvalité på bilderna idag då avståndet är min ovän....men denna bilden är lite kul då bocken och tranan betar tillsammans.
Överlag blev det hela nio årskryss idag. Lappsparv, ljunpipare, brun kärrhök, ägretthäger (som var nytt livskryss), ängspiplärka, årta, storlom, berglärka ( som var nytt livskryss) och slutligen en fiskgjuse. Ingen dålig skörd. Känner mig nöjd och extra roligt att min mor var med oss idag och fick se dem.
Det var morsan som upptäckte fiskgjusen,)


Populära inlägg