Sista gruppträffen...



I morse var det mörks ute så klart...och det kändes motigt att åka in på en gruppträff som inte ger mig någonting. Men pliktan kallade och jag åkte så klart ansvarsfull som jag är. Det var för övrigt sista träffen i grupp idag och jag fick väldigt fina ord av en tjej i gruppen. Det stärkte mig och jag kände då att det är en sak som jag ändå tar med mig här i från så helt tomhänt går jag inte.

Jag fick höra att jag är en duktig dialog-samtalare, att jag är en människokännare, att jag är en lyhörd person och att jag skulle vara en perfekt person för att hålla föreläsningar osv.
Jag fick höra att jag är en som vet vad jag talar om när jag talar.
Detta är verkligen inga dåliga ord och jag känner mig stolt och tacksam för de orden.
Tack L! <3


På busshållsplatsen flög humorn i mig....jag tänkte att det är skönt att andra än jag visar rumpan och viftar den i vädret. Så jag fulfotade lite,,,för att dela med mig. 


På hemvägen svängde jag in på Systembolaget och köpte på mig tre fina vinsorter. Ekoligiska och nyhetshyllan är det som gäller. Två Oppigårds slank ner också. 
En sväng in på Hemköp blev det också för jag kom på att jag ville ha pasta med någon god köttig pastasås till. Jag köpte bl. på min sockerärtor och matlagningsgrädde. Till efterrätt ska jag göra kladdkaka med hallonspegel och färska hallon. Låter väl lovande?


Något annat som jag tänkte på när jag satt på bussen hem förutom att busschaufören var en otrevlig stressad idiot som körde som en vettvilling var ord som dessa:

"Det är lättare att plocka lingon i en liten kopp än att plocka lingon i en stor hink....."

Så sant och så är livet, det gäller att inte ta på sig för mycket av höga önskningar, krav och utmaningar...allt ska vara med måtta och det gäller att hitta det som funkar för just dig.
Jag plockar hellre lingon i en liten kopp och tömmer den sedan i en stor hink. Så tänker jag.
Jag önskar er alla läsare en trevlig helg.... det lär nog dyka upp lite matbilder senare idag;)

Populära inlägg