Cykeltur till Skönsberg!






Plåtbricka






Min moster har ett sånt här skrin i sitt torp och jag älskar det. Nu äger jag en egen. Lycka!



Två längder Borås textil maskrosor

Design: Marie Louse Nordin för Borås Wäferi! Maskrosor och grässtrån.



Designlampa som jag ska klä om med Morris tyg.

Mässing

Glaskupa

Alla delar är rengjorda nu börjar äventyret med att byta tyg på skärmen vilket blir en hård kamp.

Men det är nödvindigt då tyget inte föll mig på läppen.

Tanken går: Klipp till tyg och följ alla hålen. Använder oroginalet som en mal.

Klart... alla hålen är på plats men tyget är minst fem cm för kort i nederkanten. Jag måste sy på en skarv i något passande tyg och just nu har jag inget hemma vad jag vet om jag inte återbrukar originaltyget som går i ton med det detta.
Fortsättning följer!







En ny kotte till min samling udda hemgjorda kottar.
Roligt att igelkottsfamiljen vuxit.









Populära inlägg