Sömnlös natt och lyftpass som hette duga!

Hej hopp på er..,inatt som
var sov jag typ noll för någon drog igång samtal om försäkringar kl 00.30. Och jag blir tokig av att surra sådana saker på kvällen/natten då det är sovdax och en inte kan göra något åt det just då ändå. 
Nej ingen olycka har skett!

Arg och trött la jag mig i solen ute på gräset med kaffe och försökte koppla av men gav upp efter ca en timme det blev helt enkelt olidligt varmt. Det fläktade noll nästan. En kall dusch nummer två blev ett måste.

Vaknade dessutom med huvudvärk och var fundersamhet över hur jag skulle lyckad få hem plåtskåpet jag skulle köpa av Jessica  kl.15.

Ringde mitt ex och frågade om han kunde hjälpa till som vet hur hissen och allt fungerar vinklar och vrån.
Men jag fick ett nej för han skulle vara hemma och softa och var bekväm och ville inte hjälpa till. 
Är jag förvånad?! -Nä verkligen inte han är samma ego som alltid och han borde aldrig fått komma in i min lägenhet ens för femtån år sedan.

Men bästa Malin och jag tillsammans med tre killar som dök upp lämpligt och erbjöd sig att bära gjorde biffen lätt ändå.
Skåpet gick precis in i hissen det va med nöd och näppe. Phu! svettigt värre.
Väl hemma var det inte lätt att få in det i lägenheten vi drog skåpet på mattan och jag fick ta ner min fina hallampa i taket för skåpet är högt.
Men det löste sig med plats iaf i mitt trånga hem.
( ensam på 73 kvm) hahaha...

Nu ska jag bara sälja mitt gula skåp och flytta om lite.
En sak är säker inga mer möbler in utan bara ut nu.

En sak som kändes bra idag var att Gullet som besökt Stockholm över dagen fixade rottingväv åt mig på Slöjdbutik jag är jättetacksam över det. Då kommer jag att kunna klä min pall som jag fyndade gratis.

Efter allt detta idag gav jag mig ut på en ” kolla svampar turne” utan resultat. Men mina krusbär som jag spanat in var perfekt mogna. Lite hallon och vitavinbär plockade jag också och kokade genast saft på när jag kom hem. Jag gjorde 7,9 km i värmen känns bra ändå.

En god salt/söt middag med stuvade makaroner och fläsk avslutade dagen för att åter få energi. 
Nu blir det till att ligga med tunga ben i högläge och kolla en film tror jag nog och klämma på min fina sten jag fick av Gullet.

Populära inlägg