Fynddag och skavsår!


Gick till verkstan med cykeln och kände att mitt skavsår inte kändes ok alls. Fick improvisera genom att vädra fötterna och köpa bra sockar på en sportaffär.
Då gick det lite bättre att gå.

ajajaj...


Kändes... fick ju skavsåret i lördags och inte hunnit repa sig ännu.

Plockade pant idag efter vägen det gör jag ju typ jämt.

Tog mig en kaffe i skogen iväntan på att få lämna cykeln innan stängning. 


Dagens gratis fynd: En stor spargris i tjockt gipsmaterial. Kork under magen i ett hål.
Jag skasandpappra hen och måla den vintagegul.

Den stod vid Pappersinsamlingen... hm!

Kockums gjutjärnsgryta stod vid glasåtervinningen. Hm igen!



Rengjord och inoljad!

Denna låg upp och ner på marken vid glasåtervinningen men jag kände igen förpackningen och såg att den var oöppnad. Räddade dyra bokstäver!!

Folk slänger så mycket bra och fina saker som de hellre kan ge bort eller skänka.

När jag skulle hem hade jag en sån tur att Alva hade ärende i birsta och körde hem mig med tunga grisen och grytan. Dessutom pantade jag och passade på att få hem lite varor från mataffären. 
Otroligt snällt och jag uppskattar det verkligen.
Tack Alva!








Populära inlägg