En vanlig lördag i mitt liv rullade!

Idag åkte kransarna ut.., men slänga var väl och ta i. Det fick blir en variant:)

På min färd till birsta fann jag en slant utan värde men ändå värde:) 1979 då var jag sex år:) Det är det där med att hitta pengar som blänker.. en plockar ju upp av ren motorik och just för ” hitta” känslan.

Istapparna på Cupolen är vacker i motljuset.
”Farligt är ofta vackert i sanna ord!”

Hamnade på Willys och bostade med citroner och ingefära. 
och och och ... jo håll  i er....

Bakelse... hehehe tyvärr! Och dessutom så fanns ju ingen napoleon idag men jag kände för tre sek att en prinssesa duger gott!



Stabbig lunch iform av billig mat men bland det godast. Blodpudding och bacon.


Fridfulla middagar hemma ensam är de bättre än med en partner? Ja jo om vederbörande sitter och stirrar och iaktar mig utan att föra en dialog så ja det är SKÖNT!
Men jag hoppas att jag ska kunna knyta ihop ärren med snöbollen jag bott med och att vi kan se ljuset ihop som vänner och med bättre kommunikation.
Ikväll hade vi ett långt samtal på mobben som ändå ger oss lite mer insikt i härvan ” manlig kris” som nu är mer ”vad är det för fel på mig kris” : Exet
Vilket jag kan acceptera och förlika mig med för mina fel har vi haft diagnoser på länge. Inget nytt under solen där.

Jamen då avrundar vi dagen med mera mat... hemgjord pizza och singelvin! En lördag med healing!

Jag måste ju tillägga att singel flarror dvs små vinflaskor har godare vin:) logiken säger njut som fan av två glas vin sen är det slut... det är över! 
(förstår ni min smarta irroni där:) Dessutom
ekonomisk också och i längden mindre kalorier jädrar vad bra jag är..)

Populära inlägg