Jag finns därför ÄR jag!

Huga vilket väder vi fick idag! Blåst och blötsnö som lovat.
Tänkte skriva lite om hur män fungerar....
Om en kvinna säger eller skriver tex: ” Du kan inte ge mig det jag behöver” 
Då betyder inte det att en man ska ta hand om kvinnan ekonomiskt eller ge kärlek och knyta samman.
Att det inte slår till i huvudet på mannen att det är den sexuella biten som fallerar eller inte levereras!

Män kan inte läsa kvinnor och kvinnor får överanalysera männen som konstant är oftast är falska och väldigt opålitliga. Det sitter i deras gener och motorik. Alfahannar som inte fixar att vara alfahannar och då blir korten osäker för dem och skrämmande.

Jag tycker det finns två sorters män för det är just männen som varit ett mysterium en längre tid i mitt liv.

//En man med pondus och självkänsla som tar initiativ och kan hantera en stark självständig kvinna.
En man som visserligen kan bli lättstött om det inte stämmer för dem i relation för egot är förstort!

//En man med låg självkänsla och otroligt undergiven men som alltid måste hävda sig i text och samtal och visa en sida som inte syns fysiskt eller realistiskt.
Osäkerheten lyser igenom som på en kristallvas.

Detta är mina åsikter och min känsla. 
Jag brukar säga att jag lär mig hela tiden av människor runt mig och så även av män i vänskap/relation. Men just nu är nivåintaget av något väldigt moget betående och trovärdigt samt givande mentalt eller fysiskt extremt låg på skalan.

Kanske är det min uppbrutan långa relation med en vad jag trodde var min bästa vän i livet som gav mig en sämre syn på det manliga könet.
Det kan också vara att jag har snart testat och gjort mina sexäventyr och börjar bli mättad.
En annan orsak är att jag är för stark för rak och ärlig och har svårt att se blanka kort i livet. 
Det vi gått det vi burit bär vi ständigt med oss och det gör i alla fall mig personligen mer reserverad.

Jag är en ensamvarg och ska nog inte binda mig med någon eller för den delen ens ha någon typ av relation.
Just nu känns det som att jag kommer välja nuet dagen stunden och fortsätta att gå på min magkänsla för den har alltid rätt.

Nu återvänder jag till grytorna i köket der doftar ljuvligt från min köttgryta som puttrat länge länge.
Detta tog sin lilla tid att skriva på
mobilen. 
Men inget är omöjligt och jag måste nog försöka tänka så och känna så för att se ljusa dagar utan vänskap utan relationer! 

”Jag finns och därför ÄR jag”  / Petra Eriksson




Populära inlägg