Omplantering AB...


Mina små kaktusar får nya krukor att växa sig stora och fina i. Det gäller att vara fyndig när en planterar om taggiga växter.

Släng inte krukskärvor det fungerar perfekt i omplanteringssyfte.

Nu får jag studera min odling noggrant och följa utvecklingen. Det är perfekt morgonsol i hallfönstret.

De speglar sig redan i solglansen...

Här har vi en som dragit på bra de senaste dagarna.

En Monstera blir två... Det var dax att dela på den och ge den ny kraft.



Bananplantan skrek efter ny kruka och det fick den idag. En dubbelt så stor kruka att växa sig hög och fin i.

En nyckelpiga dök upp och tänkte fixa dig en mumsbit. Jag förstår varför den gillar sovrumsfönstret när sköldlössen härjar i en bornholmsfikus. Bara att ta för sig.

Här har vi en växt som jag ärvde efter min mormor. Insåg inte förens idag att den har två rediga knoppar. Spännande för jag har aldrig sett den utslagen. Aldrig sett den blomma med andra ord. 
Minns inte vad den heter tror det var ökenlilja eller amerikalilja ska kolla upp det med mor min.
EXTRA: Amazonlilja var namnet.

Nu blir det till att ta fram riktiga kameran sedan när den slårut för bästa möjliga bild. Hihihi vad roligt:)

Loppisfat i glas är görsnyggt till lerkruka. Hettips!



Min måne-påse som jag tillverkade igår blev ju perfekt tillsammans med orkidéen.

Populära inlägg