Loppisköpen idag:)


Hela bordet är fullt i loppisköp av idag;) Ingen dålig skörd va? Allt detta för 345kr förutom ljusen, rosburken och en av de randiga burkarna samt ank-affischen för de fick jag av morsan.

En retro duk som jag tror att jag fick med på köpet faktiskt. 
Långa smala ljus till mina Danska ljusstakar.
Luxo-lampan är sååå fin...nu har jag ett gäng lampor.
Pallen är det mycket jobb nerlagt på någon har verkligen gjort den ren från färg. Jag gav den ett såpa bad nu och ska fundera hur jag vill göra med en. Målas eller ej det är frågan.
Jag kanske bara klär toppytan med snyggt tyg eller tapet vem vet?


Den fina Kockums kaffepannan bytte jag till mig mot en plåtburk som jag visste att tjejen ville ha,)
Marmorskålen blir ett bra saltkar...
Kaffeburken är Dansk design och det är ju aldrig fel,)

Jag har en burk "hjärtans gott" i vitt nu har jag alla tre,,,den blå är lite större också i modellen.
Tre West Germany Bay blev det idag till samlingen.
Ansiktet vet jag inte om det är Gustavsberg eller nått i den stilen. Ska kolla upp det.
Skolplanscherna är bara så charmiga. En kaffekopp och en anka var ju given för mig.

En urverkstaval, en porslinsskärbräda av okänt märke ser ingen stämpel heller....en vacker rosburk och två fina randiga finska skönheter.

Populära inlägg