Kräftskiva

Igår var det kräftskiva hos Hans:) Solan från Luleå hälsade på det var flera år sen vi sågs. En trevlig kväll hade vi med snaps och västerbottenpaj till som jag gjorde iordning i går på dagen.
Tre förpackningar åt vi upp på fem pärs men jag åt säkert en låda ensam. Kräftsmöret och allt.

De hade dukat fint på bordet...,



Vi hade lite dekor...;)

Tänk att dessa kräftor är såååå gott, ett djur som går på botten och äter skit och allt dött.

Svartvinbärssnaps och Gammel Dansk!

Jag och Solan;)

Klart att världen ville vara med på bild:) Hans .L i mitten.

Jag cyklade dit och hem... tänkte att det fick bli gårdagens motionsrunda. Hem var det reflexväst och lampa på cykeln som gällde. Och bara en snaps i varje ben. Jag sick sackade mellan katter och grodor.


Jag var bara tvungen att stanna på vägen hem och fota den vackra månen. Vackert med grantopparna i ljuset och molnen.

Det ska inte dröja allt förlänge tills nästa kräftskiva. Redan den 31 augusti är det party hos Malin med kräftor och räkor.

Gott gott de blev verkligen saftiga och goda. Det är som roligt när man bakar och fixar och det blir extra gott. 

I dag ska jag ge mig på ett nytt sätt att baka, om det blir bra vette katten men vi märker väl snart..,,,

Här har vi en fin padda som satt mitt i vägen... den hoppade så klart in i gräset när jag skulle fota den.

Populära inlägg