Det regnar och jag ligger i hemma...,


Det har stannat vid två kanske lika bra....bara för att jag inte hittat en röd än;)

Min fina karat tar upp en hel vägg i sovrummet, men det är som kul att ligga och kika på den ibland.
Det är ju en antik karta över västerorrland där vi bor. 

Min lilla fina kopparsamling som ska bli ett fint stilleben i framtiden. Jag har en kopparbricka som jobbar på att bli lite ärgad. Jag vill ha dem sådär grön och skön vet ni....den blir snygg till detta.

Min tyska loppiskruka gillar jag verkligen.

Det senaste loppisfyndet den gula krukan har fått flytta in i sovrummet idag.

Rosen som jag fick av Elin står fin än.

Titta vad som hänt! Jag blev arg....citronplantan hade fått sköldlöss i massor igen och jag tog tag i saken på ett hårt sätt idag. Förhoppningsvis så blir det bättre nu och nya skott kan komma.

En annan sak som jag ändrat på idag när det ändå regnar ute är att flytta buren och bordet lite snett bara för att få det lite annorlunda en stund. Små steg som kan göra livet lite roligare.

Populära inlägg