Gummistövlar i en mil... nä vill jag inte göra om!


Hoppade på bussen till stan tidigt i morse för att besöka Arbestlivsresurs ett nytt försöka till att få hjälp med att komma ut i jobb.

Väl där börjar de kända orden synas i ramar på affischer osv. Blir så trött på dessa.
8.30 hade jag tid,,,ingen kom i tid utom jag...hm, men det visade sig sen att de väntat på mig utanför byggnaden. Säkert mitt fel denna gången jag hade nog sagt att jag väntar utanför, men det regnade och var dassig så jag valde att gå in.

När mötet var över och planen att ha samtal i sex veckor och sen praktik någonstans så 
insåg jag att det tar ca 18 minuter att gå till navet där bussarna går, då kan jag lika gärna gå hemåt när vädret var bättre och solen ville kika farm. Jag tänkte dock inte på att gummistövlarna är något stora och inte det bästa att gå en mil i direkt. Men jag är inte känd för att alltid vara smart så jag gick i alla fall jag,)

Efter vägen bjöd någon på äpplen jag tog tre;) Man tackarrrr

När jag kom hem närmare två timmar senare så slängde jag av mig alla blöta kläder, inte blöta av regn utan svett...allt jag bar på och dessa gummistövlar gjorde pinan lång och jävlig uttryckligen. 
Jag är van att gå en mil eller en och halv mil för den delen men inte i gummistövlar. Det gör jag inte om;)

En mil att jogga och gå snabbt brukar ta max 1,23 tim.....att dra runt i Trethorn med en storlek förstort nummer är inte en hit.
Nå väl jag är hemma utan större skavsår mest bara öm under fotsulorna så nu väntas en god lunch och en stor kopp kaffe. Högläge med benen på sängen,,,vi hörs...

Populära inlägg