Min dag idag...:) Och andras dag också så klart;)

Två fina tårtor är fixade till min födelsedag idag. Mor och far kommer på fika och sen rullar det in ett gäng kaksugna brudar runt 14 tiden. Ett litet kafferep blir det:) Det är roligt att ha en anledning till att baka mycket och att få bjuda på något somrigt gott.

Skönt att göra klart allt dagen innan folket kommer och så blir de saftigare och godare.

Denna har chokladbottnar och marsansås, samt banan och grädde emellan lagren. Pudrad med kakao.

En klassiker, drottningsylt " hemkokt av egenplockade bär" grädde och banan emellan.Jordgubbar som smakar smultron...Mmmm jammi!

Pudrad med kakao;) Mm


Så sent som i går vid 21:30 drog jag igång med att baka chokladsnittar som blev supergoda. Älskar choklad!

Här finns Kolakakor, havrekakor och Esterskakor allt hembakat utom havrekakorna, Kul att förvara dem i mina fina burkar. Sen så ska ju kanelbullarna fram också:)

Lite roligt med loppisramen ... hittade ett passande kort:) Äta kakor och tårta men tänka på frukt och grönt!

Innan jag klev upp idag.., sambon har hållit mig vaken med sin värk i sitt knä inatt så vi är rätt slut idag båda två. Men lite kanelbullar och tårta ska nog få igång oss. Och min vänstra fot är till salu den vill aldrig läka.

Populära inlägg