Dagen sprutar ur mobilen till bloggen!


I våran blomkruka just nu....kan alltid plocka svamp där när det inte finns så mycket i våra svampskogar.

Det var inte mycket att plocka idag alltså...en kvist med blåbärsris utan blåbär på till marsvinen.

En udda svamp.... någon som vet?!

Så här ynklig är kantarellerna på vårt ställe just nu;(

Korg med marsvinskäk...

Finns inga blåbär än i mellersta Norrland.

Jag tokar mig lite,,,,

Marienyckel eller nått sånt...orkide.

Mm snart så är det dax...bara någon enstaka var mogen.

Den åt jag upp så klart;)

Humlebagge som porrar sig i blomman,)



Tobbe fångar broms...händerna ovan för huvudet sen så slår du till när den landat på handen. Effektivt!

Myrinvation på stocken...

Vet du något om denna? Är det en orkidé eller en köttätande planta i det vilda? Så otroligt frän, aldrig sett.
EXTRA: Fick just veta att det är en Sileshår HÄR 

Bläsandshona med sina ungar,,, i Knivtjärn.

Första smultronen på stå för i sommar.

Hemgjord milkshake med lightglass och jordgubbar. Detta är dagens efterrätt.

Syndade glassbåt på vägen hem, höll på att få värmeslag skyller på det.



Knivtjärn är vackert...



Jag fokuserar på fåglar och fjärilarna. Vi hade stannat vid Sundsjöåsen för lunch.

Det mörka är en blodigel , det har jag inte sett på många år.

Tillhör Holms fiskevatten.

Sundsjöåsen

Soppa och mackor och kaffe så klart.

Njuter i solen.


Skogen ligger ner till minst 50% sen vi var där sist. Ledsen för det;( Mycket fågel som lämnarSundsjöåsen nu kanske.

Populära inlägg