Ett mysigt besök hos kreativa Ulrika....


Fin text i badrummet som jag inte kunde låta bli att nappa på;)


Supergoda bullar bjöds det på,)

Totalt avis,,,vill också ha en kvinna i mitt hem;)

Ulrikas fynd,,,en snygging!

Ulrika är full av idéer och jag bara lät ögonen fladdra runt och snappa upp så mycket jag bara kunde.
Jag älskar verkligen kreativa människor.
En ljusslimga som hon har stickat runt,,,hur cool är inte det?!

Eller som det här bordet som dekorerats med "graffitimålade spegelbitar"....;)
Bordet är dessutom gammalt och har hjul....;)

En annan skojig och smart idé är ju detta som att måla med filmjölk på fönstren för att slippa insyn.
Lätt att ta bort när man inte vill ha kvart det.

Art! Kolla vilken frän lampa gjord av en skål i tenn..klädd sladd och fina virkade bollar,)

Jag var tvungen att fota....så gulligt;)

Örhängesförvaring i badrummet...en bit tyg med fastsydda plastringar som brukar finnas att köpa på tygaffärer. Smart idé igen.

Tovad ull,  fastlimmat i hålutrymmet på ett skåp som räddats från soptippen.
Snyggt! Och så den fina skylten med ordet "VÄLKOMMEN" i ståltråd.
Jätte frän!

Att hitta en sådan gren och böja till ett namn, ord eller nått i är ju hur läckert som helst.
Bara att börja leta och skapa.

Ulrika har räddat flera vackra plåtbitar från ett tak som revs...någon har hon skapat konst av. Borrat hål och broderat. Tok fränt tycker jag som går igång på plåt och det industriella.

Hon har gjort ett eget fint kakfat i blått och vitt. Vi gjorde ett men tyvärr så gick den sönder.
Men jag är på jakt efter nya fina tallrikar till att börja om med.

Denna slog priset ikväll,,,,ett loppisfat i silver, borra hål och brodera! Jag bara ler när jag ser detta fatet. Så otroligt häftigt. Tänk att hänga den i ett fönster och låta solen lysa igenom...otrolig effekt.
Eller att göra flera i olika storlek och hänga i ett äppelträd. Kanske göra en mobil av ett gäng mindre fat som man hittat på loppis för en billig peng.

Tummen upp!

Fnissiga vänner,) Sofia till vänster och Ulrika den skapande kvinnan till höger.

Två levnadsglada kvinnor som verkligen får en att le och skratta,) Tack för en fin kväll! <3<3<3

Drivved på tork...Ulrika har säkert fler projekt på gång,)

Bravaria....så fina koppar och fat. Det kändes lyxigt att få fika ikväll.

Populära inlägg