Prise GuD för god sömn och frukost!


Tänder ett ljus kryper ner i sängen igen.. med nybryggt kaffe och rostat bröd med avokado. 
Sov gott i natt och trots smärta i kroppen och mental trötthet ska jag kämpa mig framåt även idag.

Jag är ledsen över att jag inte kom ut på rehabelitering i sommar. Jag försökte men myndigheter och arbetsplatsen mötte inte upp mig när jag väl tog orken till nystart. Det är beklagligt och tråkigt och ett steg bakåt igen.
Nu har jag ny handläggare på FK och har inte fått någon respons alls trots att läkaren varit tydlig med att jag behöver stöd och hjälp ut i verksamhet.
Problemet som alltid uppstår är att ingen ser förstår mina besvär för det syns oftast inte på mig live.
Jag är lätt att missbedömmas och är på så vis svårläst. 
Väljer jag att vara rak och tydlig blir alla rädda.
Är jag tyst och kör på fattar de inget sedan när jag kraschar för de hade ingen insikt eller empati att förstå mina diagnoser och problem.
Jag har blivit illa behandlad av hela systemet och min energi sinar mer och mer.
Jag var på topp när jag hade gått ner i vikt sprang en mil några gånger i veckan och hade framsteg med kosten och verkligheten.
Men den föll när då mitt ex stängde dörrar och kröp in i sitt skal och knep käft. Kvävde mig långsamt och jag blev sämre och sämre igen.
Jag har alltid varit rak med att jag behöver dialoger och samspråk öppenhet och tydliga ramar.
Det fungerar inte ihop med en person som lever i en egen inre värld som jag anser att mitt ex gjorde.

Nu har jag varit ensam i snart ett år... jag har gråtit nästan varje dag. 
Fått inflammationer som gör att jag inte kan gå snabbt och springa.
Jag har ingen ekonomi ( inga lån o skulder utan det finns inget över efter hyra o de viktiga vardagliga räkningarna.) jag måste hela tiden köpa billigt och sälja dyrare för att få känna att jag kan ens unna mig lite vin eller kläder.
Jag behöver möjlighet till att kunna träffa människor göra saker stimuleras och få känna hopp om livet igen.
Jag känner att jag behöver byggas upp igen efter en käftsmäll som jag inte väntat mig... besvikelsen över att jag låtit en annan människa sarga mig är enorm.
Det får aldrig mer hända!




Populära inlägg