Nu har trattisarna kommit hörre ni!


Idag blev det skogen en sväng igen. Mina hälsenor njöt inte lika mycket som mina ögon och öron gjorde.


Blev lite väl långt för dem idag men jag är fet och mår piss så det är som det är.

En härlig skörd blev det i alla fall och till min lycka hittade jag året för mig första trattisar.

Jag lämnade kvar alla utom en för jag vill ju att de växer sig större och mer matiga.
Detta betyder då alltså att trattisarna kommer iår och det kan bli mängder. Jädrars var rolig höst jag väntar mig på den fronten.

Det är frisk skön luft med skirt ljus och det gillar jag.

En häftig observation av mig idag med linsen och ljuset.

Jag ser då allt...

Honungs.... svampar.

Ätbara vid tillagning endast.

De växer omkull rent av.... haha!

Magiska färger sprakande vackert!

Jag hittade för några dagar sedan tre döda tuppar i skogen. Nu har räven hämtat sina byten. Här har vi ett bevis på det.

Påvägen hem trött och mör i kroppen fann jag en ensam liten solros i diket. Jag tänkte högt den behöver lysa upp hos mig och nu blev det så.

Den där flaskan i blå ton som jag hittade i skogen för en vecka sedan kommer till användning.


Det var jättelängesen jag åt blodpudding. Till min förvåning insåg jag att jag inte hade en enda burk med lingonsylt i kylskåpet. Sen slig det mig att jag tänkt högt vid behov att rårörda lingon är godare därför finns ingen färdig sylt.
Men en sak är säker det gick lika bra med drottningsylt för blodpudding är i grund och botten som en pannkaka på sitt vis. 










Populära inlägg