Kolla till bina!


Efter regnet iförmiddags blev det en promis till biodlingen och kollade läget. Det bar full trafik på startsträckan och det surrades hejvilt. De var snälla även idag måste jag säga. Jag hade med mig regnrocken ifall att de skulle vara lite grinniga i fukten och åskvädret men det gick bra. 

Jag tog lite bilder som jag ska ordna med sedan.
Lite lur på biet som ser grå ut om det är kvalster angrepp eller inte.

Varför plocka massor med äpplen och dumpa dem
mitt på vägen?
 1: plocka äpplen i plastkasse idiotiskt dumt!
2: Måste du lämna dem ja men häll då ut dem till fåglar och insekter i ett dike och släng plasten i närmaste soptunna!
3: Tänk längre nästa gång gör om och gör rätt!

Gåningo fine rätt kul... men bilbingo en mardröm för mig som är uppvuxen på travbanor och i bilbingobilar!!!! Tvi fy!

Vackert som vanligt med eller utan sol!
Måsungen hade vuxit sig stor och fastnade på min Canon.



Viktigt att kolla svampläget efter regnet de sväller fort!












Populära inlägg