Allt är gratis fynd!


Allt ni ser på dessa bilder är gratis fynd som jag har gjort på återvinningen i birsta utanför mataffärer.
Några saker har jag hittat i trapphuset när folk rensat sina förråd och de skulle slängas.
Både bambubordet och grisen är hittad och pimpade av mig. 
Stubben var jag målat och monterat hjul på.
Pallen är nyrenoverad med nytt rottingväv.
Gröna lådan är från en raket skjutning och jag rädade lådan på en komposthög. 
Äppelmustlådan stod vid återvinningen förra veckan perfekt till mina must flaskor.

Redabyttorna fick jag av en gubbe som skulle slänga dem. Lådan och spillvirke blev en hylla till byttorna.
Spegeln är två gratis delar jag byggt en spegel av.
Svarta skåpet har jag pimpat likaså det gula skåpet det har jag byggt själv av spillbitar och en glasruta från en ram.
Tamburmajoren räddades ute i skogen från att krossas.
Strykbrädan är det senaste återbruket den ska nu få retro klädsel.

Båda skåpen har jag fått av vänner och pimpat om. Fårskinnet är upphittat i en sophög när grannarna rebsade sitt förråd för massa år sedan.

Fler upphittade saker...

Ett stort gäng retrobestik hittade jag vid metallåervinningen.

Portalen hemmets pärla som satt fast i granar och grenar i skogsbryn där det stått ett hus för massa år sedan. Jag och mitt ex räddade portalen som är 3 meter lång och rätt tung från sitt öde att vittra sönder helt.

// Nästan hela mitt hem är uppbyggt av återbruk och det är jag stolt över. Gratis fynd eftersom folk slänger saker på fel ställen. 
Loppisköp och renovering av det mesta dvs ny färg osv.
Endast soffan tven datorn mobilen kameran och sängen är nyköpt.Samt köksprylar och några inredningsprylar.

Populära inlägg