Plommonsylt och plommonsaft!


Direkt från trädet...

Till brickan och förvandlas till sylt och saft. Bara att njuta och ta till vara på vad naturen ger oss.

Plommon är så vackra tycker jag speciellt på ett mässingfat.











Att göra sylt i ugnen är verkligen super!

Färdig gräddade i ugnen och en magisk doft svepte runt i hemmet. 

Väldigt vacker citron ekologisk såklart.

Den vackraste citronen jag någonsin sett.





H kom med 5 liter plommon stax efter att jag redan hade plockat plommon hos Malin och gräddat sylt i ugnen. 
För att inte det skulle bli övermogna och ge mig flugor fixade jag en omgång sylt till samt en liter god saft med smak av kanel.

Puttrade gott i grytan...

Två kanelstänger fick koka med för att runda smaken och jag lovar det blev otroligt gott.

Tack M och H för plommon!




Populära inlägg