Loppisräven: jag har varit på äventyr...Erikshjälpen och Hamsta loppis!


Mina fina träskor sitter bättre i sommar än förra året. Jag är barnsligt förtjust i min klänning från Indiska den är så skön och mysig. Mycket Gudrun Sjödén över den, att vara fint och bekvämt klädd när man far på loppis är lite a och o tycker jag. Känns så mycket roligare och du vet ju aldrig vem du träffar,)

Genast blev det en hög med tygbitar på erikshjälpen i skönsberg. De öppnade i nya lokaler för en vecka sedan och jag tänkte att idag måste jag och sambon passa på innan han knycker bilen till jobbet.
Här ser vi parandhandduk, påslakan och örngott....en bonad och en duk.

Skönt att kunna släppa dessa fina å jag vet att jag har flera i källaren hemma som vill upp och en som redan är på plats i vårt hem. För två år sedan kämpade jag järnet för att hitta och till slut trillade det in flera stycken.
Dessa två låg på runt 600-700kr styck.
En cool möbel som skulle göra sig väldigt bra i knall gult tycker jag. Prislappen låg på runt 800-900kr.

Fint beslag väldig art decor eller jugend.

Alltså jag dog lite,,,,kolla vilken snygging! 49kr för den, det fanns fyra jag köpte två. Två var i sämre skick och vi har verkligen inte plats just nu. Men i mitt huvud fanns det plats för två.

Direkt innan för dörrarna stod dessa skönheterna och lyste upp tillvaron i butiken.
Gustavsberg koppar och fat i plast för husvagnen, tältet....så fina. Jag lämnade dem då min börs inte hade råd och jag har inte plats heller så det så. Fast den gula stora ångrar jag mig att jag inte köpte. Jag har en brun hel hemma och en brun(spricka) med pennor i så en gul kompis till vår bruna hela hade ju varit fint.

Åååå titta något jag också lämnade, fina bestick 90kr för tre av varje.

Denna fina Asea lampan i plåt finns hos Mats på Hamsta loppis. Jag äger redan en som jag betalat 30kr för min 250kr är för mycket för mig även om jag vill ha den.

Godingar,,,,å fick erbjudande om båda för 150kr men Ira burkarna drog mer just idag även om jag vill ha dessa två. Det gör ont att ha lämnat dem ska ni veta. kanske blir sömnlös i natt.

I rummet där det brukar det vara saker för 5kr styck i en enda röra men Mats rensat och nu finns möjlighet att ta en fika med spöken och betrakta sina fynd eller om man vill sitta ner och fundera lite bara,,,,soft. Hamsta loppis alltså.
(Det spökar på Hamsta loppis.)

Ha de stod i fikarummet men nu är de mina alla tre för 150kr! Kap!
Danska Ira
Den längst upp är en Finsk design.

Så nöjd att jag köpte hem mina industristolar och det är så snyggt och kul att jag kan haka fast dem i varandra om jag vill ställa dem mot en vägg i framtiden. Jag har skurat dem med såpa och de är nu fri från tuggummi inunder sittsarna. Det märks att de stått i en skola. HAK eller HÅK heter stolarna stämplarna är lite suddiga.

Örngott till vänster och duk till höger....riktiga retropärlor- 9kr och 19kr.

Påslakan med härligt retroblom....9kr. Finns mycket man kan sy av detta.

Kökshandduk eller paradhandduk. Design 25kr.

En klassiker till min samling bambisar,) 25kr på Erikshjälpen.

Hon och Han....ett glas var,) Tjäder 5kr styck.

En tunn fin kopp med fint mönster och en liten saltskål.

Uppbunkrat diskat och klart...jag begrundar mina fina fynd.

Denna är ren kärlek, jag som älskar sjömanskläder,,,,en hemsydd krage som tyvärr har färgat av sig lite från den röda kanten. någon som vet hur jag kan rädda den? Den är fin ändå men vore kul att kunna få den ren så jag kan använda den. Hittade en på Hamsta loppis.

En vacker skål från Hamsta loppis märke okänt för mig, någon som vet? Emaljskopa från Erikshjälpen 15kr.

Svensk hederlig design på denna röda sköna. Jag är så less på den vi har i krom och plast hemma så nu åker en ut och denna röda fina i trä åker in.

En färgstark bonad riktigt retro,,,,den ska hänga i min stuga när jag blir äldre.
Min drömstuga;) 39kr för den på Erikshjälpen.

Ytterfoder i porslin a 15kr på Erikshjälpen.
Märke okänd, någon som vet?

Så här lätt var det att göra plats för nya stolarna, de Indiska biostolarna är lätt att vika ihop och tar ingen plats. Där hade jag tänkt till va?!;) Fniss,,,,allt för att kunna släpa hem två nya stolar.

Perfekt lätt att flytta på och bra att ha om vi är många någon gång.

En klassiker,,,Hamsta loppis.

En till nu har jag två med denna ha så fin färg och ett tryck på framsidan som tilltalar mig. Hamsta loppis.

En ram att göra något roligt med, ett kort, en prislista, bra att ha ram i plast från Hamsta loppis.

Två Engelska skönheter,,,blomfat eller till marsvins mat kanske,) Hamsta loppis.

Slutligen en emaljkanna som behöver skuras extra noga och den saknar lock men den ingick i en påse på Hamsta loppis "bra pristält"....en kasse 50kr fylld till toppen. Men jag fick nog min kasse för 30kr för jag fyllde aldrig till toppen. Det var snällt. Jag ska ha min lilla emaljkanna till att vattna blommorna med i sovrummet.

Populära inlägg