Gräddhyllan en Butik och ett Café i Sundsbruk!

Deras första reklam helt gratis.... det finns hur mycket som helst i denna butiken som jag vill ha.
HÄR är tjejernas hemsida. HÄR är info om öppentider och vart det ligger.

Smarta tips och råd finns att snappa upp.....

Pimpa om en lamskärm som tex denna;) Otroligt mycket jobb bakom det gäller att vara händig.

Butiken bjuder på konst....

Små skåp att kika in i och jag tror att nästan allt i butiken är till salu.


Göra egna ljusstakar har varit på tapeten länge nu men här fick jag en helt ny bild av detta som jag gillar. Just mässing och brunt glas är ju så fint tillsammans. Det märks att de här tjejerna kan sin sak,)

Gamla tidningsklipp är ju hur coolt som helst att klä en möbel med. 

Eller den här skidan som fungerar som en hängare förmodligen åt det hållet man väljer, stående eller liggande. Smart och det är så snyggt gjort.

Den här tavlan blev jag väldigt förtjust i men jag såg ingen prislapp på den dock.
Den är så fint placerad tillsammans med skidan och det lilla coola bordet.

Färgstark konst finns till salu, mina tavlor skulle passa in här...;) Soffan är hur läcker som helst med ränderna.

Det finns bitar av schabby chic inslag.

"Vänligen sitt inte på möbeln om du inte är intresserad av den"
Så gulligt med bakformen,)

Vacker,,,vilket jobb för att klä den så snyggt.

Nu kommer en favorithörna i mina ögon mätt...

Det skira gröna möter det vita med det bruna som taget ur naturen. Jag gillar den här bilden.

Tuff och vintage-ståtlig tycker jag,)

Glas är vackert att blanda i de olika färgskalorna...

Silver möter lila och det kan aldrig gå fel där,)

Starka färger möter lugna färger,,,

En rad med fina bruna glasflaskor....det är så fint att ha dem i fönstret såhär...önskar att jag hade plats för alla mina bruna flaskor i ett fönster. Får väl drömma om det där huset eller den där stugan som jag vill ha någon gång i livet.

Hudkex eller fläderblom i dessa flaskor skulle vara nice,)

Snyggt pimpad bricka...

Läckra färger...

Välarbetat och snyggt! Sköna färger som gifter sig med varandra.

Ovan för varje bord i det lilla söta fiket som är separat del i butiken hänger en kaffekanna. Läckert tema vilket jag också sa till ägarna.

Kul idé;)

Här är det fint att sitta med en kopp kaffe och njuta en stund...

Pasteller...

Charm....

Läckert...



Kikade in på toaletten bara för att jag inte kunde låta bli...jag blev så glad när jag såg att den var precis lika snygg och välordnad som allt det andra i butiken och fiket.

Tapetan är grym...tumme upp!


Tänk vad ett loppis kan ge pyssel delar,,,här har man tänkt till med alla delar i färgskalan så bra.

Det finns örter till salu.

Blått är flott och vackert.

Berså skymtade jag på vägen ut...

Här får kan man sitta och njuta i solen.....och blir det för varmt så finns ju ett parasoll.

Jordgubbsplant finns till salu och lite andra plant också.

Det flaggas på staketet så att man inte missar vart butiken ligger.

Den här bänken är helt underbar,,,,

Här har vi det som gör GRÄDDHYLLAN extra synlig en stor skylt för kunder att se vart butiken ligger.
De håller till vägen/backen bredvid Skönskyrka. Stort gult hus med en röd lada som är ombyggd till ett hus. Butiken Ligger i det stora gula huset. Det är skyltat ute från vägen och fram till huset.

//Jag hoppas att personalen på Gräddhylla tycker att bilderna jag tagit gör sin rätt. Helt fel objektiv för att fota inredning med 70/300 men det blev en del bilder i alla fall och budskapet går fram.
Bilderna ägs av mig och är det så att ägarna på Gräddhyllan vill länka på FB så är det ok.
Länka min blogg så ser era läsar detta inlägget.Tack för att jag fick fota i er fina butik och jag hoppas ni får många nya besökare när de ser detta på min blogg. Lycka till tjejer! Ni har en jättefin butik och mysigt café!!

Populära inlägg