Lilla gumman ger beröm...och jag bakar blåbärsmuffins!

Och jag äter muffins... skäms på mig:)
Men jag ska träna mera och hårdare framöver planen är gjord:)
(Lilla gumman)

Receptet på blåbärsmuffins:

1,5dl socker
2 ägg
100 g smält smör
2 dl mjölk
1tsk vanilpulver
2 tsk bakpulver
skalet av en citron
4 dl vetemjöl

blåbärssylt

Vispa ägg och socker pösigt tillsätt allt annat och vispa till en fin smet.
För sex stora muffins i vanlig ugn 200° lite mindre muffins 175°.
Stora muffins ca 20 minuter och de mindre ca 15 min.

Jag häller i smet och sedan sylt och täcker över sylten med resten av smeten så att sylten hamnar i mitten och gör muffinsen extra saftig och god.
De blir så stora och härliga så att äta dem med gaffel eller en sked på fin tallrik nästan är ett måste,)

Så här straffas jag.. min finaste mugg är nu mera trasig. Men så är det fredag den trettonde.
Men eftersom jag älskar denna muggen så limmade jag ihop den och spar som minne.

Populära inlägg