Tomat och fetaostlasagne! // Petra

Mitt recept:

Kyckling ca 3 filéer
olja
smörklick
röd chili torkad eller färsk i små bitar.
dargon
salt
svartpeppar
1msk flytande honung

Marinera kyckling fileer eller kycklingbitar i ovanstående ingredienser.


Sås:

Creme fraiche ca 2 dl
1msk flytande honung
1 tsk rökt paprikapulver
svartpeppar några varv med kvarnen.
1,5 tsk Cayenne
0,5 tsk torkad vitlökskrydda
1 nypa salt
1 nypa dragon

Rör om allt och låt vila innan servering ca 15 min.

Tomat och fetaostlasagne:

Koka upp pasta vatten, salta bra och ha i lite olja. Koka ca 10- 15 lasagneplattor beroende på storleken på formen.

Tomatsås:

Välj en lämplig form för ca 3-4 per.
Smöra!

En burk krossade tomater
5 stora tomater i bitar
2 banan charlottenlökar
smör
olja
Bryn lök tillsätt tomater och sen de krossade tomaterna.
Salta två nypor
Vitlökskrydda torkad 1 nypa
Några varv med svartpepparkvarnen
Röd paprika krydda ca 2 tsk
Cayenne ca 1 tsk
En nypa dragon
Puttra tills tomaterna går sönder.

Fetaost en förpackning behövs.

Varva sås, fetaost i smulor, pasta osv!

In i ugnen på 200gr i ca 20 min.


Lycka till!!!
Detta receptet är det godast jag har skapat själv tycker jag! :) Tack vare min sambos lunch på stan. Det gav mig en idé! Inte den sista gången jag gör min goda Lasagne;)

Populära inlägg