Hur orkar hon!?

Ja hur orkar jag?:

Jag fick frågan senast idag i ett telefonsamtal, Petra hur orkar du?

-Du skriver på din blogg att du är "deppig"och "utbränd" men när jag kollar på din blogg så ser jag massor av saker som du gör varje dag. Jag mår skit just nu och jag skulle inte orka hälften av det du gör. Jag önskar att jag också orkade göra saker som du. Kanske jag skulle må bättre då?!


Min svar till alla är:
Jag orkar egentligen inte allt jag gör, men gör jag inte det jag gör, så ser jag inte en morgon dag.
Jag gör allt det jag gör tex. bloggar, fotar är föreningsmänniska och en kreativ person för att jag vill tro att det ska vända i livet för mig. Jag vill tro att 40, att fylla 40 ska ge mig ett rikare liv ett bättre liv.

Men ändå saknar jag såååå mycket från det gångna livet. Det var roligare förr på ett annat vis.
Jag kanske inte hade samma högra krav på mig förr som jag har nu. Mina krav har ökat i takt med mitt liv och allt som jag har gått igenom de senaste 15 åren. Min ryggsäck har blivit tung och jag har nu de senaste månaderna förstått att jag har fyllt min ryggsäck själv mångt och mycket.
Det ska det bli ändring på. Jag har troligast gått klart mina samtal hos KBT Ulrika och resultatet är åt rätt håll i alla fall. Från att legat högt i rangen av stress och ångest hela 6,1 av 7 möjliga så ligger jag nu på 5,4 vilket är på tok för högt än men åt rätt håll. Jag får glädjas åt det lilla.
Å vad jag önskar att min omgivning också gjorde dessa tester,,,,det skulle vara spännande att se deras resultat. Om de skulle dela med sig av sitt liv som jag valt just nu att göra.


Det kan ju vara så att när jag mår bättre i framtiden (vilket jag tror på att jag kommer att göra) så finns det en del i mig som säger att jag inte kommer att dela den med er. Det kommer att vara mitt liv min tid min kärlek och mitt sätt att ta hand om mig.

Livet är spännande hörni...vi går alla igenom faser i livet med olika förutsättningar och drömmar.
Varje människa måste ta tag i sitt liv och inte lägga för stor vikt i andras liv men det är fortfarande viktigt att vara lyhörd mot omvärlden.


Andas med magen, stanna upp i nuet, tänk inte på något en stund, dra ner på stressen och försök att förstå att allt kan vi inte ändra på en dag hur mycket vi än vill det. Hur starka vi än känner oss eller bitter på livet som vi vill straffa och allt blir fel.
Vi får ta oss samman vi som har det jobbigt med ångesten och annat skit. Var dag har sin skörd, var dag har sin sol och var dag har glädje eller sorg.
Det är livet.


Populära inlägg