Intressant, åter igen intressant!

Det är intressant att se vad ni kikar på!

Om jag skriver ett inlägg som tex har rubriken Phu eller Hur orkar hon?
Då minsann kommer tittar siffrorna på dessa inläggen att stiga.
Det är rubriker som drar åt "Hänt Extra och Klick" hållet, alltså veckotidningars rubriker.
Det är tidningar som jag aldrig skulle köpa. Skvaller tidningar är inte min grej. Jag vill ha fakta och kunskap. Recept och inredning. Dialoger och konst. Kreativitet och lycka mer än olycka så klart.

Givetvis så är det roligt att dessa rader läses av er läsare, just för den anledningen att det kan hjälpa någon annan. Man kanske tänker till i sin egen situation i livet. Känner igen sig själv eller nåt i den stilen. (Det ska väl inte jämföras med veckotidningar, men jag vill göra en poäng med min text.)

Mina jobbiga saker i livet kanske är en baggis för just DIG som läser, men i mitt liv så är det en stor viktig bit. Vi är alla olika men vi har jätte lätt att snacka skit om andra, ringa en vän och surra skit om en annan viktig vän osv.
Eller som skvaller tidningarna gör tjänar pengar på andras lycka och olycka.

Vi svenskar älskar tydligen att snaska oss i Hänt extra och Klick. Det älskas att gottas i andras olyckor och elände. Jag säger inte att jag är den personen. Anledningen till att jag funderade över detta igår kväll och nu på morgonen är för att jag vid kassakön på City Gross i går bevittnade två brudar som gick fram till tidningsstället och köpte just Hänt extra och Klick.
Ja jösses kände jag då,,,det finns ju så mycket mer berikande info. i de andra tidningarna runt omkring.


Då slog det mig att det är det som händer på min blogg. När jag skriver om fåglarna eller lägger ut bilder på fåglar "mitt största intresse" får jag sällan kommentarer eller de sidorna har mindre sidvisningar än mitt snack om mitt liv.
 Phu! och Hur orkar hon? drar i tittar ögonen och nyfikenheten rinner över i människan.
He he he ja detta är inget nytt påfund för min del, det är inte det jag vill framhäva heller. Det är det där att lägga sig i andras liv, ha åsikter om andra, deras sjukskrivning, mediciner, ohälsa, kamratskap, ekonomi vem som köper vad osv....den där jävla Svenska avundsjukan. Det är den som äcklar mig.

(Att genuint bry sig och vill hjälpa andra är en annan sak!)



Visst vill jag ha hus...men inte som andra
Visst vill jag ha idéer men inte som andra
Visst vill jag ha kläder och skor, men om jag kunde inte som andra.
Visst vill jag vara frisk och ha ett jobb men jag skulle inte lägga mig i andras sjukdomar och ekonomi.
Jag skulle inte gotta mig i andras skit.
Jag vill gärna ha den tanken från och med nu och framåt och jag vill inte beröras av Hänt extra och Klick!!!!!!

Nu är ju Petrasfotovärld min blogg, här skriver jag vad jag vill och du läser det du vill oavsett om det är fåglar och natur eller mina Phu! Och Hur orkar hon! 
Det jag ville ha fram med denna texten är mina observationer som jag tar med mig i livet och lär mig av hela tiden. Jag kan välja...;)



Önskar er en fin söndag och allt gott! Ljus och kärlek! // Petra






Populära inlägg