Paket igen då...

Dessa paket som ALDRIG tar slut....jag menar då inte att folk inte ska få bli äldre och leva ett underbart liv utan mer det där tvånget som i alla fall jag alltid känner när ens vänner/familj fyller år.(finns nog fler av er där ute som känner samma sak men inte vill ta på det.) Och det mest otroliga är när det ska bytas paket med folk jag tex. pratar högst 3-7 ggr om året med. Varför?

Jag har slutat att bjuda in för jag VILL INTE HA PAKET!!!!!! Men ändå kommer de med paket, så då "måste"( gör jag det inte så blir det ett jädrans liv, vad jag tror.) ju jag ge tillbaka och så även i år till tex. mor och far som fyller idag och den 1 sep. Jag slår ihop dem precis som de gör med oss dvs mig och min sambo, vilket är praktiskt;)


Fantasin att ge presenter till de som redan har allt, börjar att för mig sina och då jag inte har den fetaste börsen i stan direkt så måste den fyndiga hjärnan komma fram. Men grejen är ju den att det spelar ju ingen roll hur fyndig jag är så är det ju bara onödigt tjavs som ges bort förutom mina BÄSTA bullar och Ernst K inlagda tomater med sting som verkligen är något att njuta av, de är nog så det ska vara kanske.... njutnings gåvor,) Ja,,,jag tror banne mig det. Jag testar idag och så får jag se hur det funkar.....;)

PS! Paket som kommer spontant är de bästa paketen och det underbaraste paketen som inte har med jul och födelsedagar att göra. Men vi har i våran natur namnsdagar, födelsedagar, julafton, dop, bröllop, farsdag, morsdag mm som gör att vi följer visa ramar och så även jag av naturen kommen, men jag skulle nog vilja ändra på ett och annat. Det finns så mycket vi kan göra för varandra om orken, mentaliteten finns.

Men har vi dessa dagar så prickas de av på en lista av göra saker som den mest tråkiga avboknings listan i världen. Det som händer är av vi byter grejor med varandra för att göra en dag i vardagen lite annorlunda än de andra dagarna fast det till saken blir bland de jobbigaste dagarna för att de flesta tycker det är jobbigt med släkt och massa måsten som inte är måsten när vi tänker efter. Eller hur var det nu?

En ska till, vart tog julkorten vägen och födelsedagskorten vägen?....De naggande goda korten för en 1kr eller 5kr...som man skriver ett eller två ord på eller inget alls bara adressen och köper ett frimärke för 6-7 kr och skickar med brevbäraren.
Jag är själv den som inte längre skickar kort annat än på julen själv till några få...men jag tyckte att det var trevligt på den tiden mormor levde för hennes brev och hennes kort var något extra som jag lever på än idag när jag tänker efter.


Populära inlägg