Omvandlingen av ett skrin!

Köpte ett skrin på loppis som jag har pimpat om och ska ge min mor i present idag;)Jag började med att slipa med sandpapper vart efter jag tvättade skrinet med målartvätt innan jag målade skrinet vitt med hobbylackfärg. När färgen hade torkat så slipade jag kanterna för att göra dem lite Shabby chic och det gjorde jag för att detta skrinet kommer att gifta sig med pallen som jag fixade till mor för något år sedan i liknade still.

Jag plockade bort gångjärnen och gjorde ren dem...innan jag målade delarna.

Det finns fina blommor att köpa på hobbybutiker som är ämnat för Decoupage.

Finns att köpa på hobbybutiker och färghandeln.

Nytt men gammalt på en och samma gång det är väl det som är Shabby chic så när som på att allt oftast är vitt dock.

Hörnen slipas och även nyckelhålet får lite charm....

Skrinet blev väldans fint tycker jag även om det inte är min still direkt. Men jag vet att morsan säkert tycker att det är fint och det är det viktiga för mig.
Fler bilder på detta kommer nog i kväll eller i morgon, ska bli kul och se mor öppna skrinet det ligger något vackert i;)


Populära inlägg