KBT

I dag är det dax för en timmes KBT samtal för mig, jag gruvar mig lätt för det blir alltid knas i huvudet.
Dvs. det är mycket att ta in och ta lärdom av och det är ju det som är meningen. Men fy vad det kräver mycket tankeverksamhet....många tårar och skratt för att gå igenom denna resan och ändå känns det som att jag ALDRIG kommer att bli fri min stress och ångest. 
Att jag får leva med Fibro och astma det är en sak men den blir värre av sömnbrist, oro, ångest och jobbiga tankar som INTE är verkligheten för att tillägga. Tankar är INTE verklighet, vet du det? Men ibland kan vi känna så ändå, att drömmar och tankar är så starka så att vi nästan kan ta på dem.
Nästan som att läsa en bok och blir arg eller rädd om vi blir störd när vi är mitt inne i boken, du är där men ändå inte. Tankarna flödar iväg......och du tror på det du tänker och lever.


Populära inlägg