Nya äventyr i skogen!


Valde att gå en väg i skogen som jag inte följt hela vägen tidigare.













Helt nya vyer...





Ser ut som en fossil... men det är bara en död snäcka.

Väl uppe på berget efter massor med uppförsbacke blir det en vy över Timrå. Som så många gånger tidigare.

Hittade en ny stig i skogen som jag valde att följa ända tills den delade sig till tre olika djurstigar då blev valet lätt att vända helt enkelt.

Färsk spillning. Ser mer ut som älg som skiftar kosten då ser spillningen annorlunda ut. Men tänker jag efter så är det mest troligt björnspillning. För när regnet sen faller ner blir det så som en vanligtvis ser björnspillning. Denna var gjord bara precis innan jag kom dit. Jag hörde visselljud efter ett tag och det oroade mig lite. Jag valde att vända åter till rätt stig hem och inte djurstigen.

Från min bok om djurens spillning och spår i skogen. Rätt likt va?


Mötte en liten bäbis till huggorm med som var väldigt snabb.



Jag förstår att djuren dras hit till en liten vattenresoar.

Det blev magert med svamp i korgen idag. Jag gar redan plockat skogen ren. Men det räcker till dagens middag.

Stekt durumbröd med ost och kantareller. Äppelmos och vaxbönor. Jädrar vilken grym kombo!






Populära inlägg