Snipp-sauna


Idag samlade jag in olika växter och örter till mitt kommande snippsauna. En hel del trattisar fann jag också.

Nu får växterna torka ordentligt.



Förr att kunna göra snippsauna behövs en pall/ eöler något med hål för musen när en sitter. Denna tunnan hittade jag i skogen idag. H körde hem den åt mig för jag cyklade till skogen.
Den är perfekt som har ett håll i botten. 
Ska sy en sittkudde som är bekväm runt om av lämpligt material.
Ställer sedan en kokplatta i tunnan då den är öppen nertill helt. Och kokar en kastrull med vatten och tillsätter örtor och växter som renar och helar kroppen.
Detta blir spännade:) Många kvinnor har bra upplevelser av ångbadtu för underlivet.
Jag har inte behovet på grund av någon åkomma utan vill mest bara göra något välmående.
Dock är rostet ett problem... en träpall är nog bäst att tänka på att skaffa och såga ett hål i.

När jag inte använder den som sauna så kan jag ha den som ett pelarbord. Jag ska gjuta en rund skiva i betong till den.
Det står Crace / Helsingborg på tunnan.
Häligt industriell och snygg grönfärg.



Populära inlägg