Bästa tiden är nu!


Haft en jättemysig dag i skogen ensam. Mötte två svampplockare som också hittat en hel del med kantareller. Skogen är stor och full i svampar. Det räcker till de som orkar och njuter av att plocka.

Tråkigt att jag kom försent till dessa stora kantareller.

1 kg trattisar plockat i ett nafs.

Efter en sväng i skogen satte jag mig vid min koja och grillade falukorv.



Mums....äter en bit och grillar sen vidare tills den är i min mage. Falukorv är ju bästa korven att grilla.



Två huggormar träffade jag på idag på samma stig och väldigt nära min koja. Coolt men farligt! Vacker är dom i alla fall. Båda fräste och väste åt mig. Visade att de absolut kunde tänka sig att gå till attack.
Men jag hann veja i tid båda gångerna. Kliver nästan på dem när jag kommer i full fart på stigarna.

Mycket svampar blir det.






Populära inlägg