Oljefat VS betong


Bestämde mig för att gjuta en betongplatta till oljefatet för jag vill nyttja det inte bara som snipp-sauna utan ett bord i hallen. Tanken slog mig att det rostiga fatet inte ger bra ånga till min snippa. Tror jag ska sattsa på att hitta en träpall och såga upp ett fint hål i. Det blir bäst.
Jag hade inget att gjuta i men kom på en smart lösning genom att använda mig av spännband i plåt som jag hittat ute.
Formade efter tunnans insida och fyllde med betong direkt på köksgolvet vilket fungerar som plufa med dess hårda yta. Betongen fastnar ej och skadar inte golvet. Dessutom fåt jag ett snyggt mönster på skivan.



Innan betongen härdat 100% slipade jag till kanterna för bra passform. Här ser ni mönstert efter golvets plankor. Ger skivan ett mönster och mer liv än bara den klassiska släta ytan.

Det blev ett fint avlastningsbord till hallen med industriellt stuk. Älskar den gröna färgen ihop med rå betong.






Populära inlägg