Vad är en skott-vas!? -jo...kolla här!


Dagens kreativa... en skott-vas! En ram av golvlister hittade i ett soprum. Jag sågade till fyra delar och skruvade ihop. Borrade fem hål till mina provrör i glas. Målade den i vintagegul.

Jag är trött på alla små glas med skott jag placerar ut i hemmet. Detta känns som en snyggare och bättre lösning.







Jag har inte haft råd att införskaffa mig borrar för större hål. Men jag löste det genom att borra fyra hål med största borren jag äger och sedan låta borren borra runt runt runt tills det formades ett mer runt hål än en blomma med fyra blad.
Det fungerade! Men gör du detta slint fasiken inte då är det kört...skaffa hellre riktiga borrhylsor än gör som jag. 
Jag kom inte till skada men tanken kom efteråt att det hade kunnat sluta illa.


Populära inlägg