Örttork av bambu!


Jag har tillverkat en örttork av enbart bambu.
Klippt sönder en rullgardin och använt bambupinnar som jag borrat hål i och sågat till delar.

Den består av tre ben var av ett ben är stödpinne med hjälp av gummisnodd som håller fast stödpinnarna till tredje benet. Gummisnodden håller även korgarna på plats.







Jag limmade bambu på bambu kors och tvärs..



De fick torka ordentligt och sedan ritade jag cirklar som jag försiktigt klippte runt.

När plattorna var färdig monterade jag en bambukant som jag lindade fast på korgen.

Tre grövre bambupinnar som jag borrat hål i och limmat fast stag på. Det tredje benet är löst och monterat med gummisnoddar.
Under stagen har jag satt fast gummipluttar för att den inte ska glida.







Jag säger bara att detta pysslet kräver enormt med tålamod och mycket tänkande. 
Såga borra limma och linda.


Populära inlägg