Manuell kaffebryggare


Idag har jag tillverkat klart min manuella kaffebryggare. 





Kopparplåt ett loppisfynd.



Kork som ett stopp för kaffet får inte rinna ner i monteringsröret till plattan.



Mugghåll ingjutet i betongen.

Putsad och blank koppar.



Tratten har jag gjort i björknäver. Plåten har monteringshål om jag vill sätta den på väggen med ett stöd under plåten i så fall.

Jag blev nöjd!

Har en liten tratt i nävertratten som gör att kaffet rinner med fokus rakt ner. Tillsätter melitta filter vid bryggningen.


//

Jag uppgraderade min kaffebrygg med en extra böj! Då blev det perfekt. Och eftersom björktratten är för vid men i fullfunktion blir det bättre att skaffa en koppartratt. Nu fungerar den toppen!

Går ju alltid att koppla på en ventil så att en kan byta kopp om en vill göra flera koppar. Vill jag fylla en kanna så fungerar det också.



Populära inlägg