En dag med mor!!!! Å fynd!


"Rocka olika" idag är det en sådan dag!

Mor bjöd på lunch på Charm:)

Vi frossade i räksallad så gott!

Ett kraschat loppisfynd... illa men den kostade mig som tur är bara 20kr.

Syltburken är från Helsingborg. 


Till tandpetare eller något annat som tex en liten bukett tussilago.

Vackra fåglar i jättefin turkos färg. Jag har faktiskt längtar efter att fynda exakt en sådan här skönhet. Tio kronor bara dessutom.


En hög med böcker som fylldes på idag passade jag på att fynda. 
Tidningen är nr 1 av en serie tidningar med info om ögongodis för samlare.
Tidningen är med andra ord från pressbyrån 99kr.

Tips! Jag brukar ta bort det mesta av jorden för att få ner lökarna snyggare i en skål eller det jag väljer som tex har en rätt låg kant.

Kände att det var dax med Penséer.

Som jag misstänkte det blev suveränt gulligt med påskliljor i mitt loppisfynd från igår. ( även här tagit bort jord och placerat lökarna fritt.)

Vackert med gröna krispiga skaft i en glasvas.

Tänk att jag köpte mig en Santapaula idag. Jag tyckte att min hjärtkruka behövde en retroväxt.

Tack mor för en vacker bukett med påskliljor och tulpaner. <3

Populära inlägg