Dagens köp på Myrorna!


Teakbricka 50kr 

Inoljad och vacker direkt när jag kom hem.

Ryska tuppar på rad.... 30kr. Import och säreget utseende som tillalade mig.



Ja snart ska dom ju fram tupparna och hönsen äggen och fjädern.

En stor bit tyg av benetton italy ( Color of benetton) 25kr Design är ju inte fel. Snyggt som foder till en väska eller plagg kan jag tänka mig.

Barbapappa finns i många länder liksom Mumintrollet.



15kr. Finsk 1975 då var jag bara två år.


Almedahls handduk retro 10kr bra kvalité när öglan i original sitter kvar.

Bästa köpet... Myran Emma från 1948. Helt underbar bok. Ebdast 30kr och i bra skick.

Varför köper hon dessa böcker tänker ni? -jo för att jag tycker de är vackra speciella och finner jag äldre barnböcker då klappar hjärtat extra mycket. Barnböcker var helt annorlunda förr i tiden. Långt innan jag var född. Tänk att denna är minst 35 år före min födsel. 

Det är fint tecknade bilder i hela boken.

Endast backsidsn som fått sig en vattenskada en gång i tiden men det gör inget.

Älskar när originalpriset står på boken.

Populära inlägg