Pyssel och plock för dagen..,


Växthuset är på plats.. tänk vilket kap:) Gillar Ikeas fyndhörna den brukar ge resultat.

Lampan Bråkig har fått komma upp ovanför skrivbordet med en snygg tygsladd. Viktigt att ha bra belysning när jag jobbar och pysslar.

Jag har köpt mig en morakniv tänkte tälja mig en trätofs. Äkta Morakniv! 

Efter fem-sex lager sprejfärg är jag nu nöjd med min pimpade ram. Den är härligt gul. Nu gäller det att få tag på en spegel till den. Iväntan på de får den agera tavla.

NU har min höger skuldra sagt upp sig av allt målande. Blir till att vila et tag....jag glömmer lätt att min kropp inte fungerar så bra för jag blir så ivrig med mina idéer och det är inte alltid min sambo finns till hands.

Amaryllisen har fått varmt runt löken. Ett litet tips, de måste ju inte ner i jord lökarna.

Inget går upp mot en fika med älsklingen i köket hemma. Sitta tillsammans och smida planer är trevligt. Tända ett ljus och bara vara...

Besökt skogen och fågelmatningen idag igen. 

Vi satte upp talgbollar också för att locka mer fåglar. Blir spännande:) 

Hemma doftar det gran av små enar... rea på Ikea.

Även hyacinten har fått varmt om knölen.
Gense ströarna är efter min före-detta svärmor Berit. De är cool:)

Populära inlägg