Det där med att klä lampskärmar...

Så surialistiskt att sitta och klippa och sy i ett tyg som suttit på gynmottagningen i Sundsvall. Med tanke på att jag utreds där nu. Jag tycker att tyget som blev missfärgad i tvätten måste få en chans. Frutto som tyget heter är fyndat på Myrorna för 50kr a 8 meter.
Gubben jobbar och jag jobbar på att vara kreativ. Vilket jag är bra på:)

I sovrummet pimpade jag om en lampskärm...en enkel konstruktion med en påsmodell. 

En lämplig tygbit blev över till att sy en kökshandduk. Soft att äpplet hamnade mitt på.

Jag klädde av den trista vita lampskärmen i vardagsrummet och gav den ett lyft också.

Den var svårsydd massa mäta och klippa men jag blev slutligen nöjd. Konformade lampskärmar är jobbiga.

Skenet blev så mysigt också. Att tyget är missfärgat gör mig inget det ser nästan lite batikat ut. Jag gillar det ändå. Jag får fota den i dagsljus så att ni kan få en uppfattning.

Populära inlägg