Vems är katten?

Vem är den svarta katten? Den är ensam jämt, och har inte lärt sig att vägen är farlig.
Den kan sitta mitt på vägen och den håller sig runt Maland och längderna där. Men oftast i diket. 
Jag vet inte om den är döv eller bara allmänt orädd. Det går inte att fösa den åt sidan knappt. Den bryr sig inte. Tänk om ingen äger den och nu kommer vintern. Blir så orolig att den inte mår bra och att den kommer att frysa ihjäl om den ionte får hjälp i tid. Eller att den bli påkörd. 
Hu det är så jobbigt när djuren har det svårt. Kanske jag borde kontakta ett katthem?....
Extra: Katten har fått mat utplacerat av min vän Malin där den brukar hålla till och jag kommer att kika efter den i morgon för att kolla kattens status lite närmare. Malin har kontaktat ett katthem och de har givit rådet att börja med matning och att evt. sätta halsband för att ägare ska kontakta katthemmet för bekräftan att de rår om katten. Fortsättning följer. Synd att jag är så allergisk mot bondkatter.


Kanske jag borde knacka dörr och se vem ägaren är?


Den är bara någon meter ifrån mig när jag fotar den. Den kommer inte fram men den bryr sig heller inte. Konstigt hela biten. Jag har vänner som också reagerat på denna katten och tycker att den verkar ensam osv.

Populära inlägg