Morgonen i mobilen...


Från hallfönstret kl 07,00 i morse...

Från trapphusets fönster ser jag ofta herr eller fru kaja sitta,) Sjuvåningar plus taket... i sommras hade de ett bo under plåttaket och några ungar blev det. Vi kunde höra dem in i vår hall när det var matdax.

Ingen dålig utsikt...... det är så häftigt att se fåglarna lyfta och bara dyka ner mot marken som om det vore världens lättaste grej.

En ballong....ja den ger ju lite färg sådär på morgonen bland trötta löv.

Vi busshållplatsen...hustaket är min fina vän Malins hus,)

Väl framme i stan så ligger dimman fint över den nya bron i den kalla luften.

Södra berget sticker upp .....dimman lättar och jag hade tandläkarbesök idag igen. Det var dax för mig att ta bort tandstenen och förhandla till ett bättre tandläkaravtal tre år framåt. Så skönt att slippa tänka på att inte ha pengar till tandläkaren om olyckan är framme. En bra uppfinning tycker jag. 154kr i månaden för min del och jag fick dessutom betskenan gratis.

Jag tog faktiskt en promenad hem på 8,5 km på 1,22 min i lugn takt.

Populära inlägg