Storbergets naturreservat


Vi besökte ett nytt ställe idag. Ett litet äventyr kan man säga...







Hur hamnade den där? Någon människa eller djur?


Uppför i 2,5 km....en mardröm med kraftig förkylning i kroppen men jag gav mig inte. Vi visste ju inte att det skulle vara så brant som det var.
Det tog minst 1,5 timme upp...och 45 minuter ner.

Detta ställt orkade vi inte med idag men vi återvänder när jag är frisk.

Tallblodsriska

Otrolig utsikt....värt att vandra så brant. Men man bör inte vara förkyld den saken är klar.


Båda mina tröjor var genomblöta när vi kom fram till den lilla stugan.
Jag fick ta min sambos hood på vägen tillbaka för annars riskerar jag en lunginflammation.

Det var dåligt med svamp men lite lingon kunde vi skymta.

Inne i stugan fanns,,,lite smått och gott från gamla tider. Det var nog många år sedan någon var här.

Inte nog med att det var brant upp för berget det var trångt på sina ställen också. Över stock och sten genom trädklykor och över små vattenområden. Men humöret var med på den bättre sidan. Örat blev tyst ca 20 minuter som längst idag då det var höga höjder som påverkade. Lite skönt var det i alla fall.

Populära inlägg